Výlety 2016

20.03.2016. Dnešní, pochmurné odpoledne trávíme plánovanou procházku, která má na konci délku 19,93 km a ušly jsme ji s Aymee a Kuky za necelé čtyři hodiny. Vycházíme od parkoviště Tesca v Litvínově a po červené TZ jdeme krásnými, povětšinou dubovými lesy směrem k osadě Lounice. Okolo osady Křižatky a přes Lounický vrch klesáme k údolní vodní nádrži Janov nebo také řečeno Mostecké přehradě. Byla postavena v letech 1911 - 1913. Do dnešní doby má nejvyšší přehradní hráz postavenou z lomeného kamene vysokou 53m, dlouhou 225m a širokou 4,5m. Jen kousek jdeme okolo přehrady a opět stoupáme po červené.....Lesní cesta se střídá s místní komunikací vedoucí na hraniční přechod Mníšek.Okolo 14.hod přicházíme pod rozhlednu Jeřabina. Hora dostala jméno podle převažujícího druhu dřevin v okolí. V minulosti se jmenovala Haselstein. Jeřabina má dva skalnaté vrcholy, vzdálené od sebe 80m. Protože bylo okolo nula stupňů, moc dlouho se nezdržujeme, jen povinné focení a vyrážíme zpět. Aymee měla největší radost ze sněhu, a tak jsem jí musela házet koule. Skoro až k přehradě se vracíme stejnou cestou a tak si jí nyní můžeme trochu důkladně prohlédnout i s jejími třemi zelenými budovami. Od přehrady scházíme okolo potoka do Hamru, následně Janova a přes již obydlenou část Litvínova až na parkoviště.